Oyster Vision V 85cm SKEW TWIN zelfzoekend
De nieuwe serie van Oyster® Vision V is leverbaar met een 85 cm schotelantenne en is geschikt voor dakmontage op uw camper of caravan. En met een ingeklapte hoogte van 'slechts' 17 cm, behoort deze serie tot de laagste in zijn klasse. Via een slimme, nieuwe constructie, de gebogen feed-arm is ruimtebesparend, is de maximale hoogte 17cm wanneer ingeklapt. Dit geldt ook voor de Twin en Skew versie van de Oyster Vision V.
Het unieke aan de Oyster® Vision V is het feit dat er nog maar 1 kabel nodig is voor het aansluiten van deze automatische schotelantenne. Via deze ene kabel gaat zowel het satelliet signaal, als de stroomvoorziening.
Een andere handige optie van de Oyster Vision V is de verbinding met uw eigen smartphone. Via een speciale App van Oyster kunt u niet alleen de schotel bedienen, maar ontvangt u ook eventuele software of andere updates. Puur gebruikersgemak dus!
Met deze schotel kunt u op 2 plaatsen tegelijkertijd tv kijken
De Oyster Vision V is vooralsnog beschikbaar in de 85 cm variant. Daarmee heeft u ontvangst van Canal Digitaal of TV Vlaanderen tot in Zuid-Spanje of Zuid-Portugal. En in combinatie met de automatische Skew functie heeft u ook nog eens het hoogste comfort en altijd de beste signaalopbrengst.
De Oyster Vision V kan gecombineerd worden met elke satelliet ontvanger.
Binnen 48 uur uit voorraad geleverd
De hoogte in ingeklapte toestand is maar zo'n 17 cm (ook bij de TWIN-variant en met SKEW)!
Dat komt door de slimme constructie: de gebogen vorm van de feed-arm is heel ruimtebesparend
bij het opbergen. Zonder dakcontact en vrijwel geruisloos.
Gewicht van de buitenunit: circa 11 kg
Diameter van de spiegel: 85 cm maar 17 cm hoog
Hoe ver wilt u kijken?
Europa, Noord-Afrika, het Midden-Oosten ... The Oyster® V maakt indruk met een maximale reikwijdte. Dat komt vooral door de antenne- spiegel met een diameter van 85 cm. De aangegeven ontvangst-reikwijdtes geven de globale kern-reikwijdtes aan. De reikwijdte van de individuele programma's kan niet worden beïnvloed door ten Haaft. Alleen de betreffende satelliet-exploitanten zijn verantwoordelijk voor de daadwerkelijke reikwijdtes. De weergegeven ontvangst-reikwijdtes kunnen niet voor de toekomst worden gegarandeerd. Astra 1 _____________________________
Astra 3 _____________________________
|
Gemakkelijke bediening
naar keuze Het „brein" van de Oyster® V is de besturingsunit,
de FeatureBox. Deze maakt berekeningen en heeft een regelende functie. Bij de Vision-variant communiceert u met de FeatureBox via de bedieningsunit, bij de Premium-variant gebruikt u daarvoor uw tv-afstandsbediening. Dankzij de mobiele app kunt u de FeatureBox ook aansturen met uw smartphone. U beschikt over de belangrijkste bedieningsfuncties en kunt bijvoorbeeld de antenne ook van buiten aan- of uitschakelen, van satelliet veranderen of de systeeminstellingen laten weergeven. De FeatureBox kan dus meer en is toch slanker
geworden. |
Niet zoeken
maar vinden De Oyster® V weet altijd waar de satellieten
zijn. Vervelende rondom-scans zijn dus
niet nodig. Het systeem positioneert zich feilloos ten opzichte van de satelliet. De reden voor deze technologische voorsprong
is het samenspel van drie componenten Indien uitgerust met de SKEW: gps, 3D-kompas en hellingsensor. Het gps-systeem bepaalt de locatie, het 3D-kompas stelt vast in welke richting uw auto (en dus de antenne) wijst, de hellingsensor identificeert een eventuele scheve stand van de auto en stuurt de exacte compensatiebeweging van de antenne aan. Vooral de helling van de auto wordt vaak onderschat. Een paar graden kunnen aanzienlijke storingen opleveren. Veel meer dan bijvoorbeeld het hoogteverschil tussen de positie van de auto op een berg of in een dal. |
Gaat goed om met veranderingen
Behoorlijk vervelend als de technische karakteristieken van de satellietsignalen plotseling
veranderen, u ergens in Europa op vakantie bent en opeens niets meer werkt. Vaak helpt dan
alleen nog een update. Die programmeren onze technici bliksemsnel, maar moet dan wel nog
worden geüpload op uw satellietantenne.
veranderen, u ergens in Europa op vakantie bent en opeens niets meer werkt. Vaak helpt dan
alleen nog een update. Die programmeren onze technici bliksemsnel, maar moet dan wel nog
worden geüpload op uw satellietantenne.
Uw Oyster® V ontvangt online updates via uw smartphone (of via USB-stick).
Dat is geen leuk speeltje maar uiterst functioneel.
Dat is geen leuk speeltje maar uiterst functioneel.
De update wordt direct naar uw mobiele telefoon gestuurd en van daaruit in het
systeem ingevoerd. U kunt een gratis app downloaden voor uw Oyster® , die behalve
de update-functie nog een hele reeks handige opties biedt. We informeren u bijvoorbeeld
direct als we een verandering van satelliet-karakteristieken vaststellen. U weet dan de
oorzaak van de storing en krijgt zo snel mogelijk een update om het probleem te verhelpen.
systeem ingevoerd. U kunt een gratis app downloaden voor uw Oyster® , die behalve
de update-functie nog een hele reeks handige opties biedt. We informeren u bijvoorbeeld
direct als we een verandering van satelliet-karakteristieken vaststellen. U weet dan de
oorzaak van de storing en krijgt zo snel mogelijk een update om het probleem te verhelpen.
Uw telefoon is via de app verbonden met de Oyster® V -besturing. Als er een technisch defect
optreedt, kan dit meestal met de Oyster® V app worden gediagnosticeerd. Deze gegevens kunnen
dan worden verzonden aan de klantendienst.
optreedt, kan dit meestal met de Oyster® V app worden gediagnosticeerd. Deze gegevens kunnen
dan worden verzonden aan de klantendienst.
Eén kabel is
één kabel Wanneer we praten over een „1-kabel-oplossing", bedoelen we dat ook. Een extra stroomkabel is niet nodig. We gebruiken een speciale coaxiale kabel voor de besturing, de stroomvoorziening en de signaaloverdracht van de buitenunit. De montage is dus maar een „minimaal-invasieve operatie“. Eén klein gaatje is voldoende. Natuurlijk komt er in de TWIN-versie een tweede coaxiale kabel bij. |
Betrouwbare stabiliteit
met een laag gewicht dankzij innovatieve materialen en een slimme constructie |
De spiegelarm
van ultra-licht magnesium |
Een onwankelbaar karakter
De Oyster® V buitenunit weegt maar net zo'n 11 kg. Bijna verbazingwekkend dat ondanks de
gewichtsverlaging de stabiliteit is toegenomen. En dat is cruciaal. Niet alleen voor de spreekwoordelijke
“Oyster® V-duurzaamheid", maar juist ook voor een ononderbroken ontvangst.
Fabrikanten die op de verkeerde punten bezuinigen, nemen een instabiel en windgevoelig
antennesysteem op de koop toe. En dan zijn beeldstoringen onvermijdelijk.
De stabiliteit van de Oyster® V is het resultaat van slimme engineering en uiterst moderne, hoogwaardige
materialen, die ook worden gebruikt in de autosport. De spiegelarm is uit één stuk en
gemaakt van ultralicht magnesium. Daardoor is hij ondanks zijn lage gewicht extreem stabiel
en torsiestijf.
Ook de feed-arm van glasvezelversterkte kunststof heeft door de exact berekende stutten binnenin
een uiterst hoge torsiestijfheid. In gewone taal: hij kan niet worden verdraaid. Bovendien biedt dit
doordachte component ruimte voor kabels, de hellingsensor, het kompas en de gps-sensoren.
Indien de antenne is voorzien van een SKEW (optioneel), is deze ook opgenomen in de feed-arm
en zo beschermd tegen weer en wind.
De Oyster® V buitenunit weegt maar net zo'n 11 kg. Bijna verbazingwekkend dat ondanks de
gewichtsverlaging de stabiliteit is toegenomen. En dat is cruciaal. Niet alleen voor de spreekwoordelijke
“Oyster® V-duurzaamheid", maar juist ook voor een ononderbroken ontvangst.
Fabrikanten die op de verkeerde punten bezuinigen, nemen een instabiel en windgevoelig
antennesysteem op de koop toe. En dan zijn beeldstoringen onvermijdelijk.
De stabiliteit van de Oyster® V is het resultaat van slimme engineering en uiterst moderne, hoogwaardige
materialen, die ook worden gebruikt in de autosport. De spiegelarm is uit één stuk en
gemaakt van ultralicht magnesium. Daardoor is hij ondanks zijn lage gewicht extreem stabiel
en torsiestijf.
Ook de feed-arm van glasvezelversterkte kunststof heeft door de exact berekende stutten binnenin
een uiterst hoge torsiestijfheid. In gewone taal: hij kan niet worden verdraaid. Bovendien biedt dit
doordachte component ruimte voor kabels, de hellingsensor, het kompas en de gps-sensoren.
Indien de antenne is voorzien van een SKEW (optioneel), is deze ook opgenomen in de feed-arm
en zo beschermd tegen weer en wind.
SKEW: Automatisch meer reikwijdte
De SKEW (optie) is een kleine elektromotor, die de LNB automatisch
bijstelt en zo de reikwijdte van uw Oyster® merkbaar verhoogt. Deze optionele functie is handig als u vaak in de zuidwestelijke en zuidoostelijke delen van Europa onderweg bent. Dan loont een SKEW zeker. Terwijl anderen op het dak van hun camper moeten klimmen, doet de SKEW dit werk automatisch. De SKEW is geïntegreerd in de feed-arm en dus beschermd tegen weersinvloeden en beschadigingen. |
Niet het wiel
opnieuw uitvinden De draaikop-techniek heeft zich bewezen in tienduizenden Oyster®-systemen. Voor de Oyster® V hebben we deze techniek verfijnd, maar het principe blijft hetzelfde: alleen de kop van de antenne draait, de antenne zelf zit vast. Daardoor hoeft minder gewicht verplaatst te worden. Dit vermindert het stroomverbruik en de mechanische belasting en bespaart ruimte. Bovendien ligt het draaipunt hoger. Zelfs met een laag sneeuw blijft de Oyster® beweeglijk. |
Oyster® = Kwaliteit De combinatie van eenvoudige, solide techniek
en geavanceerde elektronica is doorslaggevend. Gevoelige massaproducten hebben niets te zoeken bij ten Haaft. Wij vertrouwen alleen op bewezen „heavy-duty" componenten. De hoge normen van de automotiveindustrie zijn onze meetlat. Want die zijn uiterst streng als het gaat om weerstand tegen trillingen, mechanische schokken en extreme temperaturen. We overtreffen deze normen regelmatig. 3 jaar fabrieksgarantie zijn daarom voor ons vanzelfsprekend. |
Technische specificaties :
Volautomatische uitrichting binnen 30-60 seconden (gemiddeld)
Aerodynamische, waterafstotend ontwerp: lage luchtweerstand, geen bevriezing in de winter.
Aerodynamische, waterafstotend ontwerp: lage luchtweerstand, geen bevriezing in de winter.
Twin aansluiting voor kijken op 2 plekken
Swivel-head-technologie: Alleen de 'kop' draait, de antenne lichaam blijft vast.
Latching swivel-as wanneer het systeem wordt ingetrokken: geen slijtage van de mechanische onderdelen.
LEM-techniek: zoektijdverkorting (antenne zoekt in de laatst ingestelde hellinghoek)
Installatie is kogelgelagerd
Voorzien van autoskew, lnb draait automatisch naar meest optimaal signaalopbrengst
Constructie bestendig tegen weer en wind
Zelfstandig dichtklappen van de schotelantenne bij het starten van het voertuig. Ruimtebesparende montage.
Hoogwaardige verwerking en robuuste materialen
DIN ISO 9013 gecertificeerd
Hoogte: circa 17 cm
Gewicht van de buitenunit: 11 kg
Gewicht van het bevestigingsmateriaal: 2kg
3 jaar garantie en betrouwbare service
Swivel-head-technologie: Alleen de 'kop' draait, de antenne lichaam blijft vast.
Latching swivel-as wanneer het systeem wordt ingetrokken: geen slijtage van de mechanische onderdelen.
LEM-techniek: zoektijdverkorting (antenne zoekt in de laatst ingestelde hellinghoek)
Installatie is kogelgelagerd
Voorzien van autoskew, lnb draait automatisch naar meest optimaal signaalopbrengst
Constructie bestendig tegen weer en wind
Zelfstandig dichtklappen van de schotelantenne bij het starten van het voertuig. Ruimtebesparende montage.
Hoogwaardige verwerking en robuuste materialen
DIN ISO 9013 gecertificeerd
Hoogte: circa 17 cm
Gewicht van de buitenunit: 11 kg
Gewicht van het bevestigingsmateriaal: 2kg
3 jaar garantie en betrouwbare service